Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

  • Aquest event ja ha passat.

II ASSEMBLEA ESTATAL DE LES MAREES BLANQUES

17 de Setembre de 2016 @ 11:00 - 19:00

facebooktwitter

La Mesa en Defensa de la Sanidad Pública de Madrid serà l’encarregada d’organitzar la segona trobada de Marees Blanques que tindrà lloc a Madrid el proper 17 de setembre en una única jornada maratoniana on ens trobarem representants dels diferents grups en defensa de la sanitat pública de tot l’estat espanyol. Una oportunitat per a generar complicitats i preparar estratègies comunes davant de problemàtiques semblants.  Aquí teniu el contingut de la invitació .

Però anem a pams. Quina serà l’aportació de la Marea Blanca de Catalunya?

El passat dimarts, en reunió de la Coordinadora i tractant el punt  referent a aquesta assemblea de Madrid, es va decidir per una banda l’aportació d’un document, una acreditació de compromís amb la sanitat pública:

ACREDITACIÓN COMPROMISO por la SALUD y la SANIDAD  PÚBLICA

ACCOSSAP

La entidad (partido, asociación, organización…) ………………………………………..

…………………………………………………………………. de ……………………………………

De forma pública y notòria, con plena soberanía  y voluntat de conocimiento público, MANIFIESTA Y  SUSCRIBE :

1.- Su posición y su adhesión a la creación de un verdadero Sistema Nacional de Salud, y en consecuencia por la defensa y la preeminencia de la Sanidad Pública, universal, equitativa, integral, de calidad y sin discriminación negativa de genero ni de ningún otro tipo.

2.- En la medida de sus posibilidades y competencias se COMPROMETE  a impulsar, e iniciar de inmediato si es possible, un proceso sostenido de  reversión, de “Desprivatización”  hasta alcanzar el objetivo de una sanidad 100% pública.  Con ello se ha de aconseguir la “Reapropiación”  legítima de todos aquellos bienes, centros, servicios y recursos que siendo públicos han sido derivados al ámbito privado y/o mercantil.

3.- En su acción se exigen NO externalizar, es decir, no concertar ni consorciar nuevas prestaciones ni provisiones  a entidades de caràcter empresarial, reguladas por régimen mercantil privado y ajenas al mencionado Servicio Nacional de Salud

4.- La financiación del Sistema Público es de naturaleza pública y sno e sostiene de los fondos presupuestarios del Estado producto de la fiscalidad y las aportaciones  impositivas de la ciutadania. Por naturaleza, “los recursos públicos de destinan a Servicios públicos” lo que incluye de forma incuestionable la salud y la sanidad.

5.- Estan de acuerdo en la urgencia y necesidad de delimitar de forma clara y nítida la frontera entre aquello que atiende el derecho a la salud y el consiguiente sistema público de salud versus del sector negocio, mercantil, empresarial de actividades económicas que utilizan el producto salud y sanidad como objeto comercial y de lucro, ya sea directo o indirecto.

6.- En esta línea auditar y conocer en profundidad, detalle y rigor el actual marasmo de la llamada “colaboración público- privada”, o sistema “mixto”, consorciador, que por su misma ambiguedad, opacidad, eufemismos y experièncias bien conicidas han demostrado , en muchos casos, su caràcter depredador, liquidador, parasitario  de lo publico.

7.- Esta entidad garantizará, siempre que le sea factible, la absoluta transparència y control social organizado y exigirà la mayor participación social empoderando a la ciutadania que se incorporará como co-gestora del Sistema Público

Si como aquí se firma, se cumplen estos compromisos, el entidad dispondrá del RECONOCIMIENTO público de organización por la Salud y la Sanidad Públicas y por tanto de nuestro apoyo y nuestra solidaridad pública. Si no es así; si no se firma esta adhesión y/o no se cumple lo estipulado,  desde la Coordinadora y las Mareas Blancas de todo el Estado se denunciarán los intereses que se contraponen a la lucha y la defensa por la sanidad pública.

Aquest document, al qual s’hauria d’integrar el decàleg corresponent de cada un dels col.lectius serà objecte de debat i per tant susceptible de modificació. Feu-nos arribar les modificacions que cregueu sobre aquest document això si, abans del dia 16 de setembre, divendres.

Per altre banda la compra Quirón Salud pel grup alemany Fressenius Helios per 5.760 mil.lions d’euros ha fet sonar totes les alarmes. La creació del primer grup sanitari europeu sols resta pendent de les autoritzacions europees sobre competència. Tot i així a Catalunya ens preguntem que pot suposar per a la sanitat pública aquesta operació i en concret quants diners de recursos públics han acabat en mans d’aquest grup tant a nivell de Catalunya com del conjunt de l’estat espanyol. I així es tractarà com a punt específic dins aquesta trobada.

El fet que darrera aquest grup s’amagui una fundació sense anim de lucre com a principal accionista ens porta a un temor : ens podriem trobar davant  una maniobra per a que el Quiron Salut i els seus centres poguessin operar dins de la sanitat pública en l’ambit de la “desprivatització” del Conseller Toni Comin. Així s’apunta a Quiron Salud, jugada mestra?

425306315_149707

facebooktwitter

Detalls

Data:
17 de Setembre de 2016
Hora:
11:00 - 19:00
Esdeveniment Category:
Etiquetes de l'Esdeveniment:
, ,

Recinte

Centro Social Eduardo Chillida
CALLE ARROYO BELINCOSO, 9
MADRID , 28030
+ Mapa de Google