La gent de Fortpienc mereix i necessita un CAP digne

Facebooktwitter

La Plataforma NOU CAP FORTPIENC JA presenta un manifest reivindicant la immediata construcció del nou cap

Exigeix del Consorci Sanitari i del Districte un compromía per  a una data i un calendari de construcció concretat a pressupostos

Es convoca una nova mobilització pel proper 19 de novembre

En assemblea els treballadores i treballador dels CAPs  Sant Joan i Carles I s i els  veins i veines de Fort Pienc  al mig del carrer la Plataforma NOU CAP  FORTPIENC JA , conseqüència natural de la lluita que han dut a terme els darrers mesos.

El manifest d’aquesta nova plataforma és elñ següent :

L’Equip d’Atenció Primària Passeig Sant Joan ha estat durant més d’una dècada dividit “temporalment” en dos CAPs, el de Passeig Sant Joan i el de Carles I. Arrossegant falta d’espais i infraestructures durant anys, fet que ha ocasionat que anés perdent dotacions pròpies de l’Atenció Primària com l’odontologia, la pediatria i l’atenció a la salut sexual i reproductiva ASSIR .
Per això al pacte de ciutat del 2008 ja hi consta la planificació del nou CAP Fort Pienc a Gran Via amb Nàpols. Han passat 12 anys i encara hi ha litigis i no s’ha iniciat la construcció d’aquest. Ara diuen que el terreny acaba l’expropiació i executa l’enderroc al 2021. Posteriorment, l’IMHAB publicarà el concurs per arquitectes a l’estiu i no sabem quan anys més haurem d’esperar.

Amb la pandèmia de Covid-19 i el tancament de Carles I el més de març la situació s’ha fet insostenible. Per aquest motiu al juny vam iniciar mobilitzacions i se’ns va prometre un annexe al C/ Alí Bei, provisional amb 10 consultes, que havia d’estar acabat el 15 d’octubre i no s’ha construït. Ara parlen de 14 de desembre.

Per tant:

– Perquè els sanitaris puguin atendre amb seguretat, amb la dignitat que mereixem, amb més i millors visites presencials.

– Perquè no volem la distància que generen unes línies telefòniques col•lapsades

– Perquè cal més accessibilitat, volem un CAP a l’abast per mantenir l’autonomia. Amb menys traves i menys llistes d’espera i amb més recursos i professionals.

– Perquè volem poder fer seguiment de malalts crònics i recuperar la longitudinalitat. Que les persones poguem ser valorades per la nostra metgessa i la nostra infermera.

– Perquè a més de la covid ens preocupen tots els problemes i condicionants de salut.

La causa de tot això NO ÉS la COVID-19, és la manca d’inversió a la sanitat i una disminució progressiva i permanent dels recursos en sanitat des del 2008, especialment a l’Atenció Primària, que afecta a manca de personal sanitari, equipaments i edificis en condicions. Fort Pienc no es una excepció, altres barris estan en la mateixa situació: Raval, Gòtic, La Pau… Cal coordinar lluites. No ho arreglarem omplint les butxaques de la sanitat privada. Cal defensar mes inversió a la sanitat pública.

EXIGIM del Consorci Sanitari i del Districte que es comprometin a una data i un calendari de construcció concretat a pressupostos. Per això ens coordinarem per anar fent mobilitzacions fins aconseguir-ho.

VEÏNS/ES i ENTITATS DELS BARRIS DE LA DRETA DE L’EIXAMPLE I FORTPIENC I PROFESSIONALS DE L’EAP EXIGIM LA CONSTRUCCIÓ DEL NOU CAP FORTPIENC JA

Mitjançant la complimentació del formulari, pordeu confirmar  l’adhesió pública al manifest:

Si son  entitats :

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdQTSRIPGfhdRROkPirMTmugewGddY6OI2vQQEwqrwWqqRWhA/viewform?usp=sf_link
Si sou persones individuals :
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfA5-8KMyj9H6SzeoJ98ccQmQtk2zydnYzI3pJn8HUZ00Zhxw/viewform
Des de la Marea Blanca de Catalunya animem a adherir-vos al manifest presentat
El pròxim 19 de novembre han convocat una nova mobilització que consistirà a tallar el trànsit entre les set de la tarda i les nou del vespre a la cantonada del carrer Nàpols i Gran Via, que és on s’ha de fer el nou centre sanitari. A banda del tall de trànsit, hi haurà actuacions musicals i també es faran dibuixos reivindicatius
Més informació a :
https://liniaxarxa.cat/liniaeixample/noticies/nova-protesta-el-19-de-novembre-per-exigir-el-nou-cap-sant-joan/

https://beteve.cat/societat/demanen-acceleri-nou-cap-napols-gran-via/?utm_medium=social&utm_source=twitter&utm_campaign=beteve

Facebooktwitter

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *