

El día 7 d’abril , Dia Mundial de Salut i en el marc de la campanya la Salut No era Això , Acampada Mar va convocar concentracio a les portes de l’Hospital del Mar per a fer entrega a la Gerent del Parc Salut Mar dels milers de signatures recollides a les portes del centre en els darrers anys.







El manifest integre de l’acte “La sanitat centrada en els negocis i la privatització” :
Estem a les portes de l’Hospital de la Mar, un centre sanitari on treballadores, usuaris, veïns i veïnes segueixen en lluita per la falta de professionals, el deteriorament de les condicions laborals i les privatitzacions i externalitzacions que, per criteris economicistes, estan provocant la degradació dels serveis que l’Hospital ofereix a la població a la que ha de donar serveis.
Avui 7 d’Abril dia mundial de la salut, denunciem que durant la pandèmia, polítics i gestors han continuat el procés d’aniquilació de l’atenció sanitària pública, ja molt deteriorada per les anteriors polítiques, preparant el que denominen nous instruments de “col·laboració públic-privada” que no estan adreçades a la millora de la sanitat sinó a l’obtenció del beneficis d’uns pocs.
El que denominen “intel·ligència artificial” i “noves tecnologies” els permetrà continuar privatitzant la sanitat en benefici de les indústries biotecnològiques, sense cap garantia de millorar l’atenció a les persones ni humanitzar-la, creant sectors amb barreres d’accès i exclusió. Serviran en canvi per a donar entrada als interessos privats i de negoci en la sanitat pública. El projecte, secundat per les polítiques internacionals i europees, pretén que els diners de tots vagi a les empreses i grups econòmics privats, nacionals i estrangers.
Ens oposem a que el sistema sanitari públic s’estigui desmantellant, augmentant llistes d’espera i el maltractament a treballadores i usuaris perquè comprin serveis sanitaris a mútues privades.
Reclamem que els diners de tots s’inverteixin en el sistema sanitari públic i sigui gestionat amb democràcia i transparència. La sanitat no és un negoci privat, és una inversió en la salut de tots i totes.
Ens oposem a les privatitzacions i externalitzacions que han de ser revertides.
En aquesta concentració d’avui lliurarem simbòlicament a la Gerència les més de 12 mil signatures d’usuaris recollides a les portes de l’Hospital reclamant una atenció 100×100 pública i de la qualitat, que es registraran posteriorment en el Parlament de Catalunya.
També es recolliran signatures per a la Iniciativa Legislativa Popular que persegueix recuperar el Sistema Nacional de Salut i l’ Atenció Primària , la recuperació dels centres privatitzats, la assistència sanitària sense discriminacions i la retirada de les lleis que permeten les privatitzacions.
Continuarem lluitant a les portes d’aquest centre sanitari i als carrers, perquè sabem que en la salut ens va la vida.
Exigim al Govern de Catalunya:
El cessament immediat dels responsables polítics directes de la destrucció dels serveis sanitaris públics per no defensar els interessos de la població a la qual haurien de servir.
Conseller de Salut Sr. Argimon
President del Consell Rector Sr. Puigdollers
Sot-president del Consell Rector i representant de l’Ajuntament de Barcelona Sr Malmussi
I de la Gerent de l’Hospital de la Mar, Sra. Olga Pané que implacablement porta a la pràctica polítiques de maltractament laboral i desmantellament dels serveis sanitaris públics.
Acampada Mar – Coordinadora de Salut de Sant Marti i altres col.lectius en defensa de la sanitat Pública

